|
|
EN
  • 业务咨询

    中国:

    Email: marketing@medicilon.com.cn

    业务咨询专线:400-780-8018

    (仅限服务咨询,其他事宜请拨打川沙总部电话)

    川沙总部电话: +86 (21) 5859-1500

    海外:

    +1(626)986-9880(U.S. - West Coast)

    0044 7790 816 954 (Europe)

    Email:marketing@medicilon.com

在线留言×
点击切换
News information
新闻资讯

JoinusattheCABA2016AnnualConferenceatBoston

2016-04-15
|
访问量:

      美中生物医药协会(CABA)又送福利啦!CABA 2016年度会议与CABA招聘会将同时于2016年4月30日波士顿隆举行。静听业内专家的交峰,期遇医药领域的伯乐,这双丰收的绝佳机会您不容错过。美迪西作为赞助商在此次会议中将设有展位,欢迎您的莅临参观,我们波士顿见。

      CABA年度会议作为CABA举办的较有影响力的会议活动,吸引了数以百计的生命科学专业人士,风险资本家,专利律师和才华横溢的波士顿地区的学生。会议内容主要分为两个部分,一部分是医药行业的10位学术专家的学术演讲,另一部分是CABA的招聘会。在会议中美迪西生物部副总汪俊博士作为专家之一将发表题为“制药和CRO行业在中国的前景”的演讲,敬请期待。

      “对于制药和CRO行业而言,不仅需要专注于生产及科研创新,同时也要洞悉行业前景需求,行业的前景关乎企业的未来。”关于此次演讲美迪西生物部副总裁汪俊博士表示:“制药和CRO行业在中国的前景还是不错的,无论从创业,投资,海归回国就业等各方面机会,还是国内类似仿制药等新政策,以及近年来新药专利转让方面来看,中国医药行业都正在逐步朝着严谨和创新的方向发展。中国越来越重视医药的发展以及医药在国外市场的推广,这对于是CRO行业来说是很好的机会,抓住这个机会便能推动自身发展的同时,有力的推动中国的医药事业再上一个新台阶。所以对于制药和CRO行业的未来我还是很期待的。”

      站在巨人的肩膀上才能看得更远,洞悉整个行业的发展方向才能运筹帷幄,作为药物研发外包服务公司(CRO)之一,美迪西也一直根据行业的变化不断的调整自身的发展,顺应市场的一站式服务需求,逐步发展成如今的一家拥有集化合物合成、化合物活性筛选、结构生物学、药效学评价、药代学评价和毒理学评价为一体的符合国际标准的综合技术服务平台,并得到了国际药品管理部门的认可,我们旨在为医药研发提供一站式服务。

      CABA2016年会流程信息 

      时间:2016年4月30日周六9:00am-9:00pm 

      地点:波士顿地区的Sanofi-Genzyme Corporation,1532nd Avenue, Waltham, MA 02451


具体流程时间
内容
9:00 am-10:00 am
Registration and  Vendor Show
10:00 am-10:15  am
Opening Remarks  and introduction of CABA
10:15 am-12:10  am
SessionⅠ Gene and immunotherapy
01:30 pm-02:40  pm
Session innovations in Technology
03:15 pm-05:00  pm
Session Market Trends and  Opportunities
05:00 pm-09:00  pm
Social  networking and dinner reception

关于CABA

      CABA是一个2007年5月在麻萨诸塞州注册的非营利专业机构。其会员多数是具有中国背景的科学家,CABA致力于促进大众对制药和生物医药产业发展的认识,加强制药,生物医学行业,生命科学领域之间在全球生物医学创新和业务发展等方面的相互交流。因此CABA会邀请来自不同区域的成员、科学家、专业人士、政府官员和商业领袖等在美国和中国组织科学和业务座谈会,研讨会, ,以及促进成员之间合作和交流的社交活动等,其中CABA年度会议是CABA较具影响的会议。CABA为其成员在美国制药和生物医学行业开发和推进自己的事业提供一个平台;同时也作为其成员与中国的科学和商业资源之间的一座桥梁促进跨国制药和生物医学行业之间的合作。

美迪西生物部副总裁

About Dr.Wang

       Dr. Jun Wang is a Vice Presidentof Biology at Shanghai Medicilon, Inc. Prior to Medicilon,Dr.Wang was a VicePresident and Head of Biology at SundiaMediTech. Before joining Sundia, Dr.Wang had served at Merck Sharp &Dohme Corp. for about 9 years leadingmultiple drug-discovery programs on principles of food-animal growth promotion,infectious diseases, diabetics and cardiovascular diseases. Prior to Merck, Dr.Wang worked at a biotech company-Molecumetics in Seattle as a head of biologyand served as an assistant affiliate associate professor in University of TexasSouthwesternMedical Center and University of Washington for 5 years. Dr. Wang has publishednumerous papers as the corresponding author in leading scientific journals(Nature, PNAS, JBC etc). Dr. Wang has been invited by many organizationsincluding University of Cambridge, Royal Society of Chemistry, Naito Foundationetc. for presentations on his discovery of novel candidates of antibiotics(Platensimycin and Platencin). Dr Wang is also acting as an adjunct professorin Fudan University and serving as an editorial board memberof fiveinternational journals.

      Dr. Wang got his B.S. inbiophysics from Fudan University and received his Ph.D. in the area ofmolecular biology and biochemistry from Kobe University (Japan). Post-doctraining was followed in the Department of Pharmacology at UT SouthwesternMedical Center (Dallas).

相关新闻